Thursday 26 January 2012

Lotus and mockingbird


Mesti org pelik n trtanya2 knp aku namakan blog aku lotusmockingbird. huhu mesti korang pikir minah ni juz nk buat gempakz je lebey atau kasi sdap nama je. yaa~~ maybe tu slh satunye jugak. aku xnafikannye. 


tp apa yg pasti kedua2 perkara ni mmg benda yg aku suka tp xada dlm simpanan aku atau kata lain koleksi aku sndiri. Bagi aku, bunga lotus @ teratai mmg sgt cantik pd pndangan mata aku trutama ketika ia kembang. Tp bukan disbbkn kecantikan pd pandangan shj buat aku trtarik ttp ia melambangkn satu pengorbanan pd pndangan mata jiwa aku yg jiwang nih. Aku minat bunga ni sejak aku kecik lg tyme skolah rendah. nak tau mcm mana aku blh jatuh cinta pd bunga teratai nih. 


Maybe korang igt aku ni trpengaruh crita korea yg pernah mnjadikan bunga teratai as inspirasi tuk cinta. Tp bkn itu yg sbnarnye. Dulu masa kecik2 aku pernah pergi mlawat zoo taiping n aku igt lg dkat zoo taiping tu ada satu tasik yg bg aku xde la cntik sgt. Air hijau n agak kotor la.. tp di sbbkn kecantikan bunga teratai yg terhampar di atas permukaan tasik tu mnyebabkn tasik itu berseri n jd tarikan pelancong. Dr situ aku trtanya2 bunga apa tu?? coz aku xprnah tgok bunga yg cntik di atas air. dr situ laa aku start knal n tahu bahawa masih ada benda yg mampu bersinar dan berseri di dlm kekotoran dan kehodohan yg hanya nmpk pd mata kasar shj. 


Thats why i choose lotus as my flowers coz i'm not perfect as others but i will try to find the sunshine in my self and let be a secret love.




Pasal mockingbird pulak, aku suka dgn burung ni coz burung mockingbird ni byk kt kg2, maybe bandar pun ada kot. Tp burung ni smemangnye peneman aku dr dulu. Aku xplihara pun burung ni, tp ia slalu ada n bermain di tepi tingkap bilik aku n bermain2 di atas pokok brhampiran bilik aku. so, kira peneman la jugak coz bila aku bangun pg n bukak tingkap pintu bilik hari aku rasa aman dan tenang bila tgok burung ni bermain. 


Kadang2 aku suka berfikir berdasarkan alam sekitar... suka merenung n membandingkan nasib aku dgn alam skitar. apa yg ada dihadapan aku jd inspirasi untuk mndapat ketenangan. so stakat ni jela kisah aku anatara lotus and mockingbird....

No comments:

Post a Comment