Sunday 12 February 2012

penangan petai dan seangkatannya~~


baru-baru ni aku pegi umah abg aku dkat USJ dlm 4 hari...kami asal org klate n wife dia pun org klate. so hidup kami mmg xkenyang kalu makan nasi tanpa ulam-ulaman + budu, perghh~~ mmg licin lah pinggan kalu ade benda ni. Jadi tuk melengkapkan lauk mkn tengahari kami pd hari tu, abg aku pegi la carefour sbelah umah dia tuk cari ulam2an. skali dia bawak balik petai n buah kerdas. mmg benda yg seangkatan tuk mengharumkan lg tandas2 rumah. huhuhu....

Aku ni apa lagi terus rebus petai tu n basuh buah kerdas yg ada tuk di makan. blh kata slama empat hari tu mkn ulam2an yg tu je plus budu. Asal malam keje k.ipar basuh lubang jamban je. hihi kesian, tp nk buat mcm mana mmg tu anak jati klantan.

tapi di sebabkan terlalu mkan byk petai n kerdas, mlm tu kebetulan aku n adik nk naik bus tuk pulang ke kg halaman. so takkan la nk balik ngn mulut berbau. kami makan la gula2 eclipse tu byk2 tuk konon hilang bau. di sebabkan percampuran suhu yg tidak sekata di dlama badan coz bila makan petai suhu badan naik, bila makan eclipse tambah aircond bus yg sejuk beku, mlm tu suhu badan jadi tak menentu. 


Sampai je umah esoknyer, terus demam dgn tekak rasa kering n xselesa. batuk plus selsema yg xhenti2 dah masuk seminggu. huhuhu...sampai skg pun blum sembuh. tapi petai tetap feveret aku...huhu. masak sambal petai pun sodap nih...nyum2

2 comments:

  1. bila baca entry ko pasal petai..teringat aku masa mak aku bg ko petai..he3..mmg petai hunter r ko ni..he3..emm cmne intrvw ri 2?da tau result blom?

    ReplyDelete
  2. haha itu la psal. makan kt umah ko gile byk lauk. n petai is the best.

    ReplyDelete